Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance

Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

Utworzono dnia 17.11.2016

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej (2 etaty).

I Warunki pracy: 

  1. Podstawa świadczenia pracy: umowa o pracę w systemie zadaniowego czasu pracy.
  2. Wymiar czasu pracy: 1 etat.
  3. Umowa o pracę na czas określony: TAK.
  4. Przewidywany termin zatrudnienia: od grudnia 2016 r. do 31 października 2018 r.
  5. Czas pracy: praca na jedną zmianę, w przypadkach losowych wymagane pozostanie do dyspozycji przełożonego po godzinach pracy i w dni wolne od pracy.
  6. Miejsce świadczenia pracy:  
    1. biuro w siedzibie PCPR w Trzciance,
    2. praca w miejscu zamieszkania wskazanych rodzin zastępczych,
    3. siedziby instytucji, z którymi współpraca wynika z toku wykonywanych czynności,
    4. praca wiąże się z koniecznością sprawnego przemieszczania się pomiędzy miejscowościami na terenie powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego.
  7. Praca na stanowisku wymaga wyjazdów służbowych, w związku z wykonywaniem obowiązków do dyspozycji pracownika oddany zostanie samochód służbowy.
  8. Czynniki szkodliwe i uciążliwe: nie występują.
  9. Zatrudnienie w ramach projektu „Poprawa dostępu do usług społecznych w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim”, realizowanego w Poddziałaniu 7.2.1 Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

 

II Przewidywany zakres obowiązków:

  1. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
  2. Przygotowywanie, we współpracy z osobą wykonującą zadania asystenta rodziny oraz rodziną zastępczą lub prowadzącą rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku.
  3. Opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
  4. Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinny dom dziecka w nawiązywaniu wzajemnych kontaktów.
  5. Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinny dom dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.
  6. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
  7. Sporządzanie opinii dotyczących przyznania środków finansowych określonych w art. 83 ust. 2  ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej rodzinom zastępczym niezawodowym i zawodowym.
  8. Opracowywanie we współpracy z członkami rodziny i asystentem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
  9. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
  10. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych oraz problemów psychologicznych.
  11. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
  12. Wspieranie aktywności społecznej rodziny.
  13. Motywowanie członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
  14. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej.
  15. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
  16. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
  17. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z dzieckiem.
  18. Sporządzanie , na wniosek sądu, opinii o dziecku.
  19. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
  20. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie  lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędne.
  21. Uczestnictwo w przygotowaniu i sporządzaniu sprawozdań, analiz, oceny i bieżącej informacji o realizacji zadań oraz potrzeb z zakresu funkcjonowania rodzin i dzieci.
  22. Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie wykonywanych zadań, poprzez bieżące zapoznawanie się z przepisami prawa.
  23. Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi powiatowego centrum pomocy rodzinie w sprawach wymagających uzgodnień.
  24. Udzielanie pełnych informacji klientom w zakresie przysługujących im uprawnień.
  25. Zapewnienie ochrony przekazanego mienia oraz dbanie o jego poszanowanie.
  26. Przedstawianie Dyrektorowi powiatowego centrum pomocy rodzinie sprawozdań i wniosków z realizacji zadań.

 

III Wymagania niezbędne - o zatrudnienie może ubiegać się osoba, która:

  1. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta w pełni z praw publicznych.
  2. Posiada wykształcenie:
    1.  wyższe – pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna,  nauki o rodzinie, 
    2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi  w   zakresie  psychologii,  pedagogiki,  nauk  o  rodzinie,  resocjalizacji lub  kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w   pracy z dzieckiem i rodziną bądź co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.,
  3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona i ograniczona.
  4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny -  w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
  5. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych. 
  7. Posiada nieposzlakowaną opinię. 

 

IV Wymagania dodatkowe – preferowane do zatrudnienia będzie kandydat, który:

  1. Wykaże się znajomością niżej wskazanych aktów prawnych i umiejętnością ich interpretacji:
    1. ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
    2. ustawa o pomocy społecznej,
    3. ustawa Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
    4. ustawa o ochronie danych osobowych,
    5. ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
    6. ustawa o samorządzie powiatowym.
  2. Posiada odpowiednie cechy osobiste, takie jak:
    1. umiejętność pracy w zespole,
    2. umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
    3. dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
    4. odpowiedzialność , komunikatywność, samodzielność, odporność na stres.
  3. Posiada bardzo dobra znajomość obsługi komputera , w szczególności:
    1. poczty elektronicznej ,
    2. przeglądarek internetowych,
    3. środowiska Windows oraz pakietu Office (WORD, EXCEL).
  4. Ze względu na specyfikę wykonywanych zadań (wyjazdy służbowe, praca w miejscu zamieszkania rodzin zastępczych) w celu zachowania stałego rytmu pracy - preferowane do zatrudnienia będą osoby dyspozycyjne (w tym posiadające prawo jazdy kat. B) oraz osoby posiadające wykazujące się znajomością lokalnego środowiska.

 

V Wymagane dokumenty (w przypadku kopii powinny one zostać potwierdzone za zgodność kserokopii z oryginałem): 

  1. Podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem.
  2. Curriculum Vitae (CV), zawierające także numer  telefonu kontaktowego.
  3. Dokumenty potwierdzające wykształcenie – w szczególności:
    1. dyplomy,
    2. zaświadczenia o ukończonych kursach i szkoleniach.
  4. Dokumenty potwierdzające dotychczasowe doświadczenie zawodowe - w szczególności: 
    1. referencje,
    2. świadectwa pracy,
    3. umowy o pracę,
    4. umowy cywilnoprawne.
  5. Koncepcja pracy na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, w szczególności udzielania pomocy rodzinom zastępczym w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
  6. Oświadczenia kandydata:
    1. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
    2. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
    3. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego lub oświadczenie, że na kandydacie nie ciąży obowiązek alimentacyjny wynikający z tytułu egzekucyjnego,
    4. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    5. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie naboru kandydatów zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).
  7. Dla celów poprawnego złożenia oświadczeń  wskazanych w pkt 6 kandydat może wykorzystać formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia: Oświadczenia kandydata ubiegającego się o zatrudnienie na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej. W przeciwnym wypadku kandydat zobligowany jest do samodzielnego opracowania i złożenia oświadczeń o treści wskazanej w ogłoszeniu.

 

VI Procedura składania i oceny dokumentów:

  1. Ofertę wraz z załączonymi dokumentami należy przesłać pocztą lub złożyć w zamkniętej kopercie w PCPR Trzcianka pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance, ul. Mickiewicza 50, 64-980 Trzcianka.
  2. Koperty winny posiadać dopisek: „Oferta na Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej 7.2.1 WRPO”.
  3. Termin składania ofert: 25 listopada 2016 r. do godz. 12.00 (decyduje  data i godzina złożenia dokumentów w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance).
  4. Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance po wskazanym terminie, nie będą rozpatrywane.
  5. O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej każdy kandydat, którego dokumenty spełniać będą wymagania formalne, zostanie powiadomiony telefonicznie.
  6. Ostateczna decyzja o zatrudnieniu na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej nastąpi po analizie złożonych dokumentów i po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej.
    Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania.
    Dodatkowych informacji udziela Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Trzciance, tel. centrala 67 253 01 60 w godzinach urzędowania PCPR Trzcianka.

Termin do dnia 30.11.2016 r.

 

WYNIKI NABORU:

02.12.2016 r. 

Informacja o liczbie kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczone do dalszego etapu naboru - rozmowa kwalifikacyjna (w załącznikach).

 

12.12.2016 r. 

Informacja o wynikach naboru kandydatów na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej (w załącznikach).

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny